Działania podjęte w ramach
rządowego projektu
"Bezpieczna i przyjazna szkoła"

Cel główny programu:

Zwiększenie skuteczności działań wychowawczych i profilaktycznych na rzecz bezpieczeństwa i tworzenia przyjaznego środowiska w szkołach i placówkach.

Cele szczegółowe:

1.    
Kreowanie zdrowego, bezpiecznego i przyjaznego środowiska szkoły i placówki
2.    
Zapobieganie problemom i zachowaniom problemowym dzieci i młodzieży
3.    
Promowanie zdrowego stylu życia wśród dzieci i młodzieży.

Promując aktywne formy wypoczynku dla uczniów naszej szkoły zostały zorganizowane wycieczki do Andrzejówki oraz na basen w kompleksie Aqua Zdrój. Dzieci mogły także nauczyć się prawidłowych  zasad uprawiania Nordic Walkingu, który jest doskonałą formą aktywności fizycznej dla każdego, niezależnie od wieku i  kondycji.

          Dzięki wycieczkom uczniowie mogli zobaczyć atrakcyjne miejsca do uprawiania pieszych wędrówek, które znajdują się niedaleko ich miejsca zamieszkania oraz wspólnie spędzać czas w sposób aktywny.Tak zorganizowane zajęcia dały również możliwość integracji uczniów  z różnych klas.

   


Uczniowie wzięli także udział w zajęciach promujących zdrowy tryb życia oraz uczących, co należy jeść, żeby zdrowo żyć. 17 grudnia  odbył się quiz wiedzy „ W zdrowym ciele – zdrowy duch”.  Najlepszą wiedzą wykazali się:

Patrycja Kociumbas, która zajęła I miejsce

Patryk Ciesielski – zdobywca II miejsca

Weronika Ożga i Dawid Lempart, którzy zajęli III miejsce.

Rozstrzygnięty został także konkurs na najlepszy plakat i hasło promujące zdrowy styl życia.

I miejsce zajęła Ola Wolf

II miejsce zdobyła Weronika Ożga

III miejsce zajęły Sarah Chabab  i Jolanta Talerzowska

W dniach 8.12 – 19.12. 2014 r.  odbyły się zajęcia integrujące uczniów. Celem tych zajęć było doskonalenie  zespołów klasowych, aby panowała w nich życzliwa atmosfera oparta na poczuciu bezpieczeństwa, wzajemnej akceptacji, zaufania i otwartym porozumiewaniu się. Podczas zajęć dzieci uczyły się budowania pozytywnych relacji grupowych, umiejętności rozwiązywania konfliktów, rozwijania akceptacji wobec siebie  i innych. Wspólnie opracowano  zasady jakie powinny panować w klasie.

           Dodatkowo dzieci mogły uczestniczyć w zajęciach wpływających na prawidłowy rozwój emocjonalny uczniów. W ramach tych działań rozmawiano  na temat pożytecznych form spędzania czasu wolnego, poszanowania innych, wrażliwości i empatii. Przeprowadzono zajęcia podczas, których uczono, w jaki sposób można radzić sobie z problemami, a także jak ugodowo łagodzić konflikty. Istotnym elementem tych działań było kształtowanie wśród uczniów poczucia odpowiedzialności za własne czyny i rozwijanie świadomości własnych potrzeb i umiejętności ich nazywania.

          Bardzo atrakcyjne okazały się  mikołajkowe zawody  dla uczniów klas I-III.  Dzieci wzięły udział w wyścigach rzędów. Przygotowano wiele ciekawych i atrakcyjnych zabaw. Zawody wyzwoliły wśród dzieci wiele pozytywnych emocji związanych z rywalizacją sportową. Wszystkich wspierał sportowy doping, ponieważ dzieci nawzajem dopingowały się okrzykami i brawami.

   
   

Wyszedł również specjalny numer gazetki szkolnej poświęcony zdrowemu stylowi życia

Szereg działań związanych w w/w projektem znajdziecie Państwo również na stronie